KudoZ home » English to Swedish » Other

imprint

Swedish translation: Fakta


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:imprint
Swedish translation:Fakta
Entered by: Jerker Thorell

15:53 Nov 8, 2003
English to Swedish translations [Non-PRO]
English term or phrase: imprint
instead of using impressum i need a word in swedish. I´ve been given imprint but still cant find a good translation. See the website www.outlookstore.com in the left menu.
Daniel
Fakta
Explanation:
eller företagsfakta. Imprint betyder definitivt inte samma sak som det tyska Impressum. Imprint betyder tryckort och tryckår och används om böcker. Imprint finns heller inte som svenskt ord. På svenska webbsidor skriver vi i allmänhet Fakta, Företagsfakta eller Kontakt.
Selected response from:

Jerker Thorell
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5FaktaJerker Thorell
4företagsuppgifter/förlagsuppgifter
Mario Marcolin


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
Fakta


Explanation:
eller företagsfakta. Imprint betyder definitivt inte samma sak som det tyska Impressum. Imprint betyder tryckort och tryckår och används om böcker. Imprint finns heller inte som svenskt ord. På svenska webbsidor skriver vi i allmänhet Fakta, Företagsfakta eller Kontakt.

Jerker Thorell
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 338
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lisa Lloyd: faktauppgifter har jag också sett
21 mins

agree  Hans-Bertil Karlsson: "Om företaget" används också mycket på webbsidor
28 mins

agree  JessicaC
20 hrs

agree  EKM
1 day16 hrs

agree  jenjen: Ja, "Om företaget" förekommer ofta...Jag håller med Hans-Bertil
9 days

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
företagsuppgifter/förlagsuppgifter


Explanation:
företagsuppgifter - if it's company information, legal and other
förlagsuppgifter - if it's editorial information

Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1883