KudoZ home » English to Swedish » Other

accuracy/accurate stream

Swedish translation: noggranhet/accurate stream


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:accuracy/accurate stream
Swedish translation:noggranhet/accurate stream
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

10:27 Nov 9, 2003
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: accuracy/accurate stream
Två strängar till CD-spelare (CDSpeed).
Monica Berntsson
Sweden
noggranhet/accurate stream
Explanation:
Acurate stream är en funktion (noggranhet hos dataströmmen) som knappast är översatt till svenska (än). Det är en mycket speciell funktion hos CD-brännare, som endast vissa ljudentusiaster lär bry som om den finns eller ej
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack, jag litar på detta.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4noggranhet/accurate streamHans-Bertil Karlsson
4noggrannhet/jitterfri
Sven Petersson


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
noggrannhet/jitterfri


Explanation:
From reference:

'"Accurate Stream"
Enheter som förfogar över denna funktion ska i princip ge obefintliga upphov till jitter (frekvensavvikelser) vilket gör att jitterkorrigering ej behöver nyttjas.'


    Reference: http://www.shell.linux.se/tfx/testfreax/html/waitec_storm32....
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14058

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans-Bertil Karlsson: Om du kollar grammatiken i refensens text så står det att enheter som förfogar över funktionen AS inte ska ge upphov till jitter. Funktionens kan alltså inte användas som namn
3 hrs
  -> :o(

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
noggranhet/accurate stream


Explanation:
Acurate stream är en funktion (noggranhet hos dataströmmen) som knappast är översatt till svenska (än). Det är en mycket speciell funktion hos CD-brännare, som endast vissa ljudentusiaster lär bry som om den finns eller ej

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack, jag litar på detta.