KudoZ home » English to Swedish » Other

On The Fly Copying

Swedish translation: direktkopiering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:On The Fly Copying
Swedish translation:direktkopiering
Entered by: Rasmus Carlsson

09:38 Nov 10, 2003
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: On The Fly Copying
Sträng till CD/DVD-brännare: "On The Fly Copying" och "On The Fly Copying Simulation"
Monica Berntsson
Sweden
direktkopiering
Explanation:
Betyder att man kopierar direkt från cd-läsaren till cd-brännaren, utan att dessemellan skapa någon mellanlagringsfil på hårddisken.
Selected response from:

Rasmus Carlsson
Sweden
Grading comment
Tackar.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2direktkopiering
Rasmus Carlsson
3löpande kopieringAnna Ryden


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
löpande kopiering


Explanation:
kanske, eller kopiering utan avbrott.

har googlat, men fick inte så många träffar.

Anna Ryden
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 26

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
on the fly copying
direktkopiering


Explanation:
Betyder att man kopierar direkt från cd-läsaren till cd-brännaren, utan att dessemellan skapa någon mellanlagringsfil på hårddisken.


    Reference: http://www.bengan.com/tips/nero.asp
    Reference: http://www.shell.linux.se/tfx/testfreax/html/waitec_storm32....
Rasmus Carlsson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 401
Grading comment
Tackar.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Inger Brandt
11 mins

agree  Hans-Bertil Karlsson: Korrekt, men Bengan tycker jag inte är någon speciellt professionell referens :-)
54 mins
  -> Nej, men som någon sade: "Research tends to support your theory", och i det här fallet råkar jag hålla med Bengan :-D