KudoZ home » English to Swedish » Other

Copy protection error.

Swedish translation: fel p.g.a. kopieringsskydd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Copy protection error.
Swedish translation:fel p.g.a. kopieringsskydd
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

12:24 Nov 11, 2003
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: Copy protection error.
Sträng till CD-/DVD-brännare. Felövervakning?
Monica Berntsson
Sweden
fel p.g.a. kopieringsskydd
Explanation:
Eller liknande konstruktion - "kan inte kopiera pga kopieringsskydd" eller nå'tt
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack för alla förslag!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1fel p.g.a. kopieringsskyddHans-Bertil Karlsson
4Fel för kopieringsskydd.
Maria Bertilsson
4kopieringsskyddsfel
Roger Sjölander


  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
copy protection error.
kopieringsskyddsfel


Explanation:
Det handlar om att den som har tillverkat skivan har velat skydda den mot kopiering. Brännprogrammet meddelar antagligen detta och vägrar att kopiera skivan.

Roger Sjölander
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 394

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans-Bertil Karlsson: nja - frasen känns mera som om det vore ett fel på kopieringsskyddet
15 mins
  -> Visst.

2 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
copy protection error.
Fel för kopieringsskydd.


Explanation:
Antagligen ett felmeddelande. Du kan läsa om kopieringsskydd på sidan med samma namn, dvs. www.kopieringsskydd.se

Maria Bertilsson
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 521

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roger Sjölander: Nja, "för" vet jag inte om jag gillar. "På grund av"!
13 mins

18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
copy protection error.
fel p.g.a. kopieringsskydd


Explanation:
Eller liknande konstruktion - "kan inte kopiera pga kopieringsskydd" eller nå'tt

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack för alla förslag!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Gorel Bylund: Bäst hittills!
13 mins
  -> Tack Görel