KudoZ home » English to Swedish » Other

PCR

Swedish translation: Se nedan


17:22 Nov 11, 2003
English to Swedish translations [PRO]
English term or phrase: PCR
Vilket är landet som på eng förkortas PCR???
Hans Karlson
Sweden
Swedish translation:Se nedan
Explanation:
Kan det vara en felstavning? PRC = People's Republic of China
Selected response from:

Lindiwe Richardson
Grading comment
När du säger det låter det rimligt. Tack för hjälpen!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1Se nedanLindiwe Richardson
3inget land
Madeleine MacRae Klintebo


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inget land


Explanation:
ISO koderna som även används i England består av två bokstäver (SE, GB, ES, etc.

Se: www.loc.gov/marc/countries/

Madeleine MacRae Klintebo
United Kingdom
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 88

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Roger Sjölander: Visst, men alla använder inte ISO-koder. USSR och USA är två välkända exempel.
1 hr

46 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
Se nedan


Explanation:
Kan det vara en felstavning? PRC = People's Republic of China

Lindiwe Richardson
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 15
Grading comment
När du säger det låter det rimligt. Tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roger Sjölander: Det låter rimligt.
1 hr