KudoZ home » English to Swedish » Other

hellacious

Swedish translation: "bara för mycket"


18:50 Jan 18, 2004
English to Swedish translations [Non-PRO]
English term or phrase: hellacious
Vad kan rätt uttryck vara på ett negativt sätt. Den här tonåringen gillar inte en video och säger att den är "hellacious". Kan "för mycket" vara rätt?
SwedishTra
United States
Swedish translation:"bara för mycket"
Explanation:
Håller med dig - kanske med tillägget 'bara': "Den där filmen/personen/osv. är bara för mycket!" Se länken nedan till Urban Dictionary - kan vara bra att ha!

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2004-01-18 18:55:17 GMT)
--------------------------------------------------

Och här kommer länken :)

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=hellacious&f=...
Selected response from:

Maria Bertilsson
France
Grading comment
TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN!!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3"bara för mycket"
Maria Bertilsson
4för djävlig
Sven Petersson


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
"bara för mycket"


Explanation:
Håller med dig - kanske med tillägget 'bara': "Den där filmen/personen/osv. är bara för mycket!" Se länken nedan till Urban Dictionary - kan vara bra att ha!

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2004-01-18 18:55:17 GMT)
--------------------------------------------------

Och här kommer länken :)

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=hellacious&f=...


Maria Bertilsson
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 521
Grading comment
TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN!!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
49 mins

agree  Terese Whitty
1 hr

agree  Gorel Bylund
1 hr

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
för djävlig


Explanation:
:o)


    Reference: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=hellacious&f=...
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14058