KudoZ home » English to Swedish » Other

grade ranges (HV/MV)

Swedish translation: konstnärskvalitet (hög/medium viskositet)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:grade ranges (HV/MV)
Swedish translation:konstnärskvalitet (hög/medium viskositet)
Entered by: Monica Berntsson

12:28 Apr 2, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Other
English term or phrase: grade ranges (HV/MV)
Konstnärsfärger: "Same pigment load as professional grade ranges (HV/MV)".
Monica Berntsson
Sweden
konstnärskvalitet (hög/medium viskositet)
Explanation:
"Samma pigmentstyrka som färger med konstnärskvalitet (hög/medium viskositet)"

[PDF] 221414 postorderoriginal
Filtyp: PDF/Adobe Acrobat - HTML-version
... Page 7. Konstnärskvalitet är färger tillverkade av högsta pigmentkvalitet.
Andelen pigment är mycket högt i förhållande till bindemedlet. ...
www.kreatima.se/postorderpdfer/postorder030109.pdf
Selected response from:

Lisa Lloyd
Grading comment
Tack! Jag väljer detta.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5konstnärskvalitet (hög/medium viskositet)
Lisa Lloyd
4som det professionella sortimentetHans-Bertil Karlsson


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
grade ranges (hv/mv)
som det professionella sortimentet


Explanation:
skulle jag använda helt enkelt

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 91

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
grade ranges (hv/mv)
konstnärskvalitet (hög/medium viskositet)


Explanation:
"Samma pigmentstyrka som färger med konstnärskvalitet (hög/medium viskositet)"

[PDF] 221414 postorderoriginal
Filtyp: PDF/Adobe Acrobat - HTML-version
... Page 7. Konstnärskvalitet är färger tillverkade av högsta pigmentkvalitet.
Andelen pigment är mycket högt i förhållande till bindemedlet. ...
www.kreatima.se/postorderpdfer/postorder030109.pdf


    Reference: http://www.colart.se/liquitexboken%20l%C3%A5guppl%C3%B6st.pd...
Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Tack! Jag väljer detta.