KudoZ home » English to Swedish » Other

Strawberry & Passionflower Cream Face Mask

Swedish translation: krämig ansiktsmask med jordgubbar och passionsblomma


14:58 Jun 29, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Other / Beuty care
English term or phrase: Strawberry & Passionflower Cream Face Mask
Det hela gäller en skönhetvårdande produkt, nämligen en ansiktsmask som heter:
Strawberry & Passionflower Cream Face Mask.
Mild fruit acids cleanse, & passionflower cream moisturises for fresh, younger looking skin.
I innehållsförteckningen står sedan cream upptagen som en separat punkt, så det måste väl vara någon grädde i antar jag. Någon som är kreativ idag? Vad är passionflower cream?
tauvon
Sweden
Swedish translation:krämig ansiktsmask med jordgubbar och passionsblomma
Explanation:
Det står ju passionflower och inte fruit!

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs 19 mins (2004-06-30 10:17:45 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Om det är en hemmagjord ansiktsmask är det säkert grädde i den. Det finns massor av recept på nätet. Se t.ex. http://www.recipezaar.com/recipe/getrecipe.zsp?id=59372
Selected response from:

Karin Hellbom
Italy
Grading comment
Det blir nog inte bättre än så här. Tror ändå att grädden ska in på ett hörn (se mina kommentarer ovan), men har överlämnat frågan till kunden.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +6ansiktsmask av jordgubbar och passionsfruktHans-Bertil Karlsson
3 +2krämig ansiktsmask baserad på jordgubb och passionsfrukt
Sven Petersson
4krämig ansiktsmask med jordgubbar och passionsblomma
Karin Hellbom


Discussion entries: 2





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
strawberry & passionflower cream face mask
krämig ansiktsmask baserad på jordgubb och passionsfrukt


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 738

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: frugan brukar blanda ihop en sådan där sörja ibland, men vad jag gör tar vi en annan gång :-)
4 mins
  -> ;o)

agree  Terese Whitty
2 hrs
  -> Thank you very much!

52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +6
strawberry & passionflower cream face mask
ansiktsmask av jordgubbar och passionsfrukt


Explanation:
bör det välan bli. God att "avmaska" genom att slicka bort den :-)

--------------------------------------------------
Note added at 15 hrs 33 mins (2004-06-30 06:31:28 GMT)
--------------------------------------------------

Ansiktsmask MED (gottis) bör det vara, som Madeleine påpekar

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 36 mins (2004-06-30 08:34:40 GMT)
--------------------------------------------------

Till Elisabeth om grädde: Jag undrar om det verkligen är just grädde som avses? Jag tror mera på att det är som exempelvis Sven föreslår att den har en krämig konsistens. Det har ju viss betydelse när man kletar (??) på den, jämfört med flytande resp. leraktiga masker.

--------------------------------------------------
Note added at 17 hrs 39 mins (2004-06-30 08:37:54 GMT)
--------------------------------------------------

Mera grädde: Jag undrar också om det verkligen är just grädde? Det skulle ju innebära att man måste tillsätta starka konserveringsmedel för att inte hela soppan ska surna, och sådant vill man ju undvika idag.

Apropå krämig, så används ju denna beteckning på soppor, för att berätta att de är lite mera fasta i sin konsistens än vanlig sådan som man kokar på en spik :-)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 91

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson: Du glömde vispgrädden! ;o)
44 mins
  -> Tack Sven. Slurp slurp...

agree  SwedishTra: Nu blev jag hungrig
51 mins
  -> Det är alltid en fördel när ansiktsmasken är "ätbar" :-) Tack Irene

agree  Mario Marcolin: Fler smaker http://www.hudterapeuten.com/webshop/ansiktsvard.asp
1 hr
  -> Mummms :-)

agree  Madeleine MacRae Klintebo: 'med' kanske låter bättre än 'av'
2 hrs
  -> Jo, MED ska det nog vara. Masken har väl ett grundinnehåll + "smaker"

agree  lin78da
12 hrs
  -> Tack Linda

agree  Inger Brandt
15 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strawberry & passionflower cream face mask
krämig ansiktsmask med jordgubbar och passionsblomma


Explanation:
Det står ju passionflower och inte fruit!

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs 19 mins (2004-06-30 10:17:45 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Om det är en hemmagjord ansiktsmask är det säkert grädde i den. Det finns massor av recept på nätet. Se t.ex. http://www.recipezaar.com/recipe/getrecipe.zsp?id=59372

Karin Hellbom
Italy
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Det blir nog inte bättre än så här. Tror ändå att grädden ska in på ett hörn (se mina kommentarer ovan), men har överlämnat frågan till kunden.