KudoZ home » English to Swedish » Other

drum patterns

Swedish translation: trumslingor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:drum patterns
Swedish translation:trumslingor
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

07:09 Jul 2, 2004
English to Swedish translations [Non-PRO]
Other / music/ DJ-termer
English term or phrase: drum patterns
Vad kallar en DJ drum patterns (som ljudeffekt]
Eva Linderoth
Sweden
trumslingor
Explanation:
Kallades de på min tid som DJ (70-80-tal), då man använde en trummaskin för att ge lite extra "beat" åt trista låtar :-)
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack, H-B, kul att du varit DJ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1trumslingorHans-Bertil Karlsson
4 +1TrumprogramRenassans LS


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Trumprogram


Explanation:
Se ref. Om referensen mer eller mindre överensstämmer med materialet du översätter, tror jag "trumprogram" är ett bra alternativ.


    Reference: http://www.marios.no/dokumenter/korg/triton/Triton_sv.pdf
Renassans LS
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
Grading comment
Passande referens, tack! Valde ändå varianten med slingor.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maxaster
20 mins
The asker has declined this answer
Comment: Passande referens, tack! Valde ändå varianten med slingor.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
trumslingor


Explanation:
Kallades de på min tid som DJ (70-80-tal), då man använde en trummaskin för att ge lite extra "beat" åt trista låtar :-)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 91
Grading comment
Tack, H-B, kul att du varit DJ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Terese Whitty
4 hrs
  -> Tack Terese