KudoZ home » English to Swedish » Other

hot commissioning

Swedish translation: skarp igångkörning


00:43 Nov 30, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Other / Spolvagnar/spolar
English term or phrase: hot commissioning
Ingen mer kontext tyvärr, står bara som en rubrik utan mer text i en användarhandbok om spolvagnar.
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:skarp igångkörning
Explanation:
eller igångkörning i (verklig) produktion. Jag skulle nog tolka det som att (denna del av) igångkörningen görs i verklig driftmiljö, i produktionen.
Termen skarp har jag dock hottat på själv.
Selected response from:

Reino Havbrandt
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1skarp igångkörningReino Havbrandt
3 +1ny driftsättningmyrwad


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
ny driftsättning


Explanation:
Utrustningen har tagits i drift tidigare, men pga t ex reparation krävs ny driftsättning´, kanske inte hela utrustningen, utan enbart delar av den.

myrwad
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 233

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
6 hrs
  -> Tack!

7 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
skarp igångkörning


Explanation:
eller igångkörning i (verklig) produktion. Jag skulle nog tolka det som att (denna del av) igångkörningen görs i verklig driftmiljö, i produktionen.
Termen skarp har jag dock hottat på själv.

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 181
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  myrwad: Mycket möjligt
3 hrs