KudoZ home » English to Swedish » Other

work roll

Swedish translation: Se nedan


09:09 Dec 7, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Other / Valsverk, rullvagnar, lyftcylindrar
English term or phrase: work roll
ROLL SIZES
NOM
WORK ROLL DIA
NOM. 1st INTERMEDIATE DIA.: 71.5 mm (96.0 – 105)

NOM. 2nd INTERMEDIATE DIA: 127 mm (170 – 176)

BACKING BEARING DIA.: 225 mm

BACKING BEARING WIDTH: 120 mm

QUANTITY BACKING BEARINGS:
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:Se nedan
Explanation:
Arbetsvalsdiameter
Nominell arbetsvalsdiameter
Första mellanvalsens nominella diameter: 71,5 mm (96,0 – 105)
Andra mellanvalsens nominella diameter: 127 mm (170 – 176)
Stödlagerdiameter: 225 mm
Stödlagerbredd: 120 mm

För "QUANTITY BACKING BEARINGS:" behöver jag veta vad som står efter kolonn.

Selected response from:

Tomas Onsjö
Sweden
Grading comment
Tusen tack. Det hjälpte mycket. Tack också Reino.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Se nedanTomas Onsjö
4arbetsvalsReino Havbrandt


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Se nedan


Explanation:
Arbetsvalsdiameter
Nominell arbetsvalsdiameter
Första mellanvalsens nominella diameter: 71,5 mm (96,0 – 105)
Andra mellanvalsens nominella diameter: 127 mm (170 – 176)
Stödlagerdiameter: 225 mm
Stödlagerbredd: 120 mm

För "QUANTITY BACKING BEARINGS:" behöver jag veta vad som står efter kolonn.



Tomas Onsjö
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 32
Grading comment
Tusen tack. Det hjälpte mycket. Tack också Reino.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
arbetsvals


Explanation:
Ref innehåller de flesta termer du behöver, och bra bilder på hur det kan se ut.


    Reference: http://www.oru.se/oru/upload/Institutioner/Teknik/Dokument/E...
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 181