KudoZ home » English to Swedish » Other

grass clippings

Swedish translation: gräsklipp


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:grass clippings
Swedish translation:gräsklipp
Entered by: Gorel Bylund

07:46 Feb 22, 2005
English to Swedish translations [Non-PRO]
Other / Mower
English term or phrase: grass clippings
Gräsklippare. Jag kommer inte på vad man säger på svenska, om vi har ett särkilt ord/benämning på det annat än klippt gräs.
Monica Berntsson
Sweden
klipp/gräsklipp/klipprester
Explanation:
Gräsklipp/gräsklippet skulle jag nog använda.
Selected response from:

Gorel Bylund
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +8klipp/gräsklipp/klipprester
Gorel Bylund
4avklippt gräs
Sven Petersson


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +8
klipp/gräsklipp/klipprester


Explanation:
Gräsklipp/gräsklippet skulle jag nog använda.


    Reference: http://www.odla.nu/artiklar/lugn.shtml
    Reference: http://utomhus.husqvarna.se/node1524.asp
Gorel Bylund
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 54
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  C. Heljestrand: gräsklipp, 881 träffar på Google
3 mins
  -> Tackar!

agree  Roger Sjölander: Absolut gräsklipp. Se vilken trädgårdstidning som helst.
1 hr
  -> Tackar!

agree  Linn Arvidsson: gräsklipp
1 hr
  -> Tackar!

agree  Madeleine MacRae Klintebo: gräsklipp
1 hr
  -> Tackar!

agree  EKM: (Gräs)klippt och skuret svar.
4 hrs
  -> Tackar!

agree  Terese Whitty
8 hrs
  -> Tackar!

agree  Mario Marcolin: gräsklipp el klippgräs
1 day2 hrs
  -> Tackar!

agree  Kjelle
1 day10 hrs
  -> Tackar!

6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
avklippt gräs


Explanation:
:o)


    Reference: http://www.buf.kristianstad.se/kick/not/bio410/2000/grasmatt...
    Reference: http://alltombostad.msn.se/gds/5/19/
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 738