KudoZ home » English to Swedish » Real Estate

declataion of obligation

Swedish translation: se nedan


10:23 Mar 26, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Real Estate
English term or phrase: declataion of obligation
Denna term ingår i ett fastighetsförvaltningsavtal mellan fastighetsägaren och den blivande fastihgetsförvaltaren. Det är fastighetsförvaltarens personal som avkrävs denna "declaration of obligation". Kontext:

The contractor (dvs uppdragstagaren) shall comply with the provisions of Annex 6 and shall undertake to honour the data security laws. He (=uppdragstagaren) shall also obligate his employees in this sense by requiring a declaration of obligation from them.

Har ni några förslag på bra svenska termer?
Elisabeth Lundberg-Karlsson
Sweden
Swedish translation:se nedan
Explanation:
Jag tror att jag skulle skriva om hela meningen, ungefär, som nedan:

... och han skall, likaså, låta sina anställda underteckna en försäkran enligt vilken de förbinder sig att beakta det som stipuleras i dessa lagar.
Selected response from:

Rottie
Grading comment
Bästa varianten! Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4se nedan
Rottie
4underteckna en lojalitetsförklaring ‎
JadrankaA
4förklaring om tysnadsplikt/tystnadslöfteKristina Thorne


  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
förklaring om tysnadsplikt/tystnadslöfte


Explanation:
Det är ju inte direkt samma sak, men normalt undertecknar man tystnadslöfte av sekretesskäl så kanske det passar här.

Kristina Thorne
France
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 16

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
underteckna en lojalitetsförklaring ‎


Explanation:
Det kanske passar bättre?‎

JadrankaA
Native speaker of: Native in Serbo-CroatSerbo-Croat, Native in BosnianBosnian

2 days6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
declaration of obligation
se nedan


Explanation:
Jag tror att jag skulle skriva om hela meningen, ungefär, som nedan:

... och han skall, likaså, låta sina anställda underteckna en försäkran enligt vilken de förbinder sig att beakta det som stipuleras i dessa lagar.

Rottie
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Bästa varianten! Tack!