KudoZ home » English to Swedish » Retail

Top/Bottom Selling Products

Swedish translation: Bäst/sämst säljande varor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Top/Bottom Selling Products
Swedish translation:Bäst/sämst säljande varor
Entered by: Monica Berntsson

05:15 May 10, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Retail / retail
English term or phrase: Top/Bottom Selling Products
Detaljhandelsförsäljning.
Monica Berntsson
Sweden
Bäst/sämst säljande varor
Explanation:
Mest lätt-/svårsålda produkter/varor

Vad gäller de bäst säljande produkterna så kan man väl kalla dem "storsäljare". Lustigt att det är så mycket svårare att hitta ett naturligt ord för de produkter som säljer dåligt.


Selected response from:

EKM
Sweden
Grading comment
Tack! Det låter mycket bra.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Bäst/sämst säljande varorEKM
4bästsäljare/hyllvärmareHans-Bertil Karlsson


  

Answers


35 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
bästsäljare/hyllvärmare


Explanation:
bästsäljande finns, hyllvärmare är kanske lite för mycket slang ??

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 88

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Bäst/sämst säljande varor


Explanation:
Mest lätt-/svårsålda produkter/varor

Vad gäller de bäst säljande produkterna så kan man väl kalla dem "storsäljare". Lustigt att det är så mycket svårare att hitta ett naturligt ord för de produkter som säljer dåligt.




EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 28
Grading comment
Tack! Det låter mycket bra.