KudoZ home » English to Swedish » Retail

mid range

Swedish translation: mellanpris(klass)


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mid range
Swedish translation:mellanpris(klass)
Entered by: Monica Berntsson

16:28 May 10, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Retail / retail
English term or phrase: mid range
Detaljhandelsförsäljning: "Remember! If title is due out on Mid Range soon please treat as £ 29.99 New Price."
Monica Berntsson
Sweden
mellanpris(klass)
Explanation:
Jag tolkar det så här:

En skiva eller bok ges ofta ut i flera led. Först som "dyr" utgåva, sen som "mellanprisad" utgåva och sen som lågprisutgåva. Om produkten snart ska ges ut som mellanprisprodukt ska det nya priset vara 29,99.

Selected response from:

Anna, citato
Sweden
Grading comment
Tack! Jag tror det är rätt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5budget(pris)
Sven Petersson
4mellanpris(klass)Anna, citato


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mellanpris(klass)


Explanation:
Jag tolkar det så här:

En skiva eller bok ges ofta ut i flera led. Först som "dyr" utgåva, sen som "mellanprisad" utgåva och sen som lågprisutgåva. Om produkten snart ska ges ut som mellanprisprodukt ska det nya priset vara 29,99.



Anna, citato
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack! Jag tror det är rätt.

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
budget(pris)


Explanation:
fullpris, budgetpris, lågpris


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 62