KudoZ home » English to Swedish » Science

crystallography grade

Swedish translation: kristallografisk renhetsgrad


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:crystallography grade
Swedish translation:kristallografisk renhetsgrad
Entered by: Åsa Gudmundsson

18:06 Jan 14, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Science
English term or phrase: crystallography grade
Man ska rena proteinlösningen noggrant, till så kallad "crystallography grade"
Åsa Gudmundsson
kristallografisk renhetsgrad
Explanation:
"I vilken kristallografisk riktning rör sig dislokationen ... 3. I en övermättad lösning
finns en stark tendens till aggregatbildning ("clustering") som ett led ... "

lycka till!
Selected response from:

Lisa Lloyd
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kristallografisk kvalitet, kristallografikvalitet
Sven Petersson
4kristallografisk renhetsgrad
Lisa Lloyd


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
kristallografisk kvalitet, kristallografikvalitet


Explanation:
Implicit in answer.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14058

15 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kristallografisk renhetsgrad


Explanation:
"I vilken kristallografisk riktning rör sig dislokationen ... 3. I en övermättad lösning
finns en stark tendens till aggregatbildning ("clustering") som ett led ... "

lycka till!


    www.mkem.uu.se/kurser/FtkMN1/Del2/Ovningsuppgifter/ Ovningsuppgifter.htm
Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1143
Grading comment
Tack för hjälpen!