KudoZ home » English to Swedish » Science

derived publications

Swedish translation: publikationer [och recensioner/anmälningar] som härrör från studien


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:derived publications
Swedish translation:publikationer [och recensioner/anmälningar] som härrör från studien
Entered by: Lisa Lloyd

09:34 Nov 11, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Science
English term or phrase: derived publications
XXX will co-ordinate the timing and authorship of derived publications or reviews referring to data from this study to ensure that secondary publications do not jeopardise the primary publications from this study.

Är det någon som har ett bra förslag?

Tack på förhand, Lisa :0)
Lisa Lloyd
publikationer [och recensioner/anmälningar] som härrör från studien
Explanation:
skulle jag ha använt, det känns mest naturligt i sammanhanget.
Selected response from:

EKM
Sweden
Grading comment
tack Mårten!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4publikationer [och recensioner/anmälningar] som härrör från studienEKM
3efterföljande publikationer
Gorel Bylund


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
efterföljande publikationer


Explanation:
...kanske? Lite luddigt, men eftersom man i samma mening säger att dessa refererar till data i första studien etc så kanske det blir tydligt nog.

--------------------------------------------------
Note added at 2003-11-11 09:42:19 (GMT)
--------------------------------------------------

efterföljande p. resp. efterkommande p. 2 googlar vardera.

Gorel Bylund
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 884

10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
publikationer [och recensioner/anmälningar] som härrör från studien


Explanation:
skulle jag ha använt, det känns mest naturligt i sammanhanget.

EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1934
Grading comment
tack Mårten!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  maq
13 mins
  -> Tack så mycket! :-)

agree  myrwad
1 hr
  -> Tack så mycket! :-)

agree  JessicaC
2 hrs
  -> Tack så mycket! :-)

agree  Mario Marcolin
2 days22 hrs
  -> Tack så mycket! :-)