KudoZ home » English to Swedish » Science

sintered powder metallurgy applications

Swedish translation: används inom metallurgi vid legering och pulversintring


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sintered powder metallurgy applications
Swedish translation:används inom metallurgi vid legering och pulversintring
Entered by: Lisa Lloyd

12:41 Jan 16, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Science
English term or phrase: sintered powder metallurgy applications
XXX Powder Type XXX – used in alloying and sintered powder matallurgy applications

hur uttrycker man detta smidigast?

tack på förhand, Lisa
Lisa Lloyd
se nedan :-)
Explanation:
- används inom legerings- och pulversintringsmetallurgin
Eller möjligen:
- används inom metallurgin vid legeringar och pulversintringar

Se denna ref.:

Ytbehandlingsmetoder
... Organic coating processes. Ja, ***Pulversintring*** / Baking. Ja, Hårdanodisering
/ Anodizing (hard), Ja, Bandlackering / Coil coating. ...
www.syf.se/Ytbehandlingsmetod.asp - 50k - En caché - Páginas similares

Selected response from:

Rottie
Grading comment
tack Rottie!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1se nedan :-)
Rottie
4tillämpningar inom metallurgi med sintrat pulverReino Havbrandt


  

Answers


17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
se nedan :-)


Explanation:
- används inom legerings- och pulversintringsmetallurgin
Eller möjligen:
- används inom metallurgin vid legeringar och pulversintringar

Se denna ref.:

Ytbehandlingsmetoder
... Organic coating processes. Ja, ***Pulversintring*** / Baking. Ja, Hårdanodisering
/ Anodizing (hard), Ja, Bandlackering / Coil coating. ...
www.syf.se/Ytbehandlingsmetod.asp - 50k - En caché - Páginas similares



Rottie
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 361
Grading comment
tack Rottie!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: JO (glöm bara inte att ändra när du matar in i gloslistan).
6 mins

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tillämpningar inom metallurgi med sintrat pulver


Explanation:
sinterpulvermetallurgi kan ju bli lite tungt


    Reference: http://www.sinternews.com/s/default.php
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026