KudoZ home » English to Swedish » Ships, Sailing, Maritime

General Arrangement and detail drawings

Swedish translation: arrangemangs- och detaljritningar


12:52 Apr 23, 2008
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Ships, Sailing, Maritime / Liten fritidsbåt med dieselmotor
English term or phrase: General Arrangement and detail drawings
båten i allmänhet, ritningar osv
Lars Palmer
Brazil
Swedish translation:arrangemangs- och detaljritningar
Explanation:
Använde vi på FMV.
Selected response from:

Lars Jelking
Israel
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2sammanställnings- och detaljritningar
Mårten Sandberg
5 +1arrangemangs- och detaljritningar
Lars Jelking


  

Answers


34 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
general arrangement and detail drawings
sammanställnings- och detaljritningar


Explanation:
Du har frågat ett stort antal frågor samtidigt. Inte på någon har du givit oss den omgivande texten och det övriga, förklarande sammanhanget är alldeles för vagt ("båtens komponenter""båten i allmänhet" etc.).

Du vet säkert hur viktigt sammanhang är för att översätta. Om det saknas sammanhang kan man nämna det i frågan, eller så kan man kontakta kunden för förklaring.

Mårten Sandberg
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 26
Notes to answerer
Asker: Tack ska du ha Mårten. Jag är väl medveten om vikt av sammanhang. Men mitt hopp var att det skulle finnas någon kunnig och erfaren översättare där ute med nog kännedom i ämnet för att vad jag befogat skulle vara hjälp nog. Vi får se.

Asker: Tack Lars. Jag har också jobbat på FMV.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  xxxLilian S-K: instämmer med ditt svar, Mårten
15 mins

agree  Reino Havbrandt: På FFV gjorde vi sammanställnings- och detaljritningar. På FMV gjorde de inget nyttigt, på den tiden:-)
1 day9 hrs
  -> Tack. Men de gör det idag? :)

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
general arrangement and detail drawings
arrangemangs- och detaljritningar


Explanation:
Använde vi på FMV.

Lars Jelking
Israel
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 42

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Madeleine MacRae Klintebo
5 hrs