KudoZ home » English to Swedish » Sports / Fitness / Recreation

come in for

Swedish translation: om de skulle ge honom ett bud


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:come in for
Swedish translation:om de skulle ge honom ett bud
Entered by: C. Heljestrand

17:25 Jun 29, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Sports / Fitness / Recreation / fotboll
English term or phrase: come in for
In the wake of speculation that Xxxxxx are interested in signing him, Yyyyyy’s forward Zzzzz Zzzzzz has revealed that he would be torn between his loyalty to his current employer and the attraction of playing for a team like Zxxxxx should they come in for him.
Paul Svensson
om de skulle ge honom ett bud.
Explanation:
Norstedts ENG > SVE säger:

come in for
få del av, få [sig] [ Ex come in for a good thrashing];
få ärva [ Ex come in for money];
I have never come in for anything like that = jag har aldrig varit med om (råkat ut för ) något liknande

men det verkar ju inte riktigt stämma här. Jag skulle skriva om det med något i stil med : "om de skulle ge honom ett bud"
Selected response from:

C. Heljestrand
Spain
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2om det skulle ramla in ett anbud från xxx
Lisa Lloyd
3 +2om de skulle ge honom ett bud.
C. Heljestrand


  

Answers


19 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
om de skulle ge honom ett bud.


Explanation:
Norstedts ENG > SVE säger:

come in for
få del av, få [sig] [ Ex come in for a good thrashing];
få ärva [ Ex come in for money];
I have never come in for anything like that = jag har aldrig varit med om (råkat ut för ) något liknande

men det verkar ju inte riktigt stämma här. Jag skulle skriva om det med något i stil med : "om de skulle ge honom ett bud"


C. Heljestrand
Spain
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mårten Engelberg: om de skulle knacka på dörren, etc...
31 mins

agree  Renassans LS
13 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
om det skulle ramla in ett anbud från xxx


Explanation:
är ett annat alternativ...

svt.se - Fotboll - avdelning... Senaste nytt, fotboll. ... Därför han han nobbat ett anbud från Premier League-laget Blackburn. ... öppna, ja vidöppna när det gäller en sådan spelare som Henke ...
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=10695&a=214541 - Liknande sidor


svt.se - Fotboll - avdelning... Senaste nytt, fotboll. ... Här är ett axplock av alla de allsvenska spelare som kan försvinna utomlands ... ett i skede när vi ska ta ställning till de anbud han har ...
svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=10694&a=159930 - Liknande sidor
[ Fler resultat från svt.se ]


EXPRESSEN.SE/Fotboll: "Varför skulle jag lämna London?"... Och det är som ett systemskifte i engelsk fotboll. ... innebär att vara en så känd spelare som jag är ... inte upphetsningen över att "Svennis" lyssnar på anbud. ...
www.expressen.se/index.jsp?a=120389 - 94k



Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mårten Engelberg: skulle de komma på värvarstråt...
2 hrs

agree  Ann Legardt
2 days13 hrs