KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Conducted

Swedish translation: ledningsburen/konduktiv


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Conducted
Swedish translation:ledningsburen/konduktiv
Entered by: Linda Joelsson

18:43 Mar 3, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Conducted
"Radiated and Conducted Interference"

Handlar om olika standarder för färgpressen.
Linda Joelsson
Sweden
ledningsbunden
Explanation:
Example: conducted emission =
ledningsbunden emission

Also, check out hit #9 on the link below. I really hope this helps!
Selected response from:

Billy McCormac
Grading comment
Tack - fick en del ideér som var bra. Misstänker dock att det finns nåt som heter "konduktiv störning"så jag kör på det. Tack ändå!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ledningsbundenBilly McCormac
4styrdHans-Bertil Karlsson


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
styrd


Explanation:
Har inte hört om detta, men kan det vara samma som de så kallade kristallrastren (slumpstyrda)

Icke att blandas samman med "semiconducted=halvledda" :-) Hmm, det där är faktiskt en liten språkspecial... (jfr semiconductor...)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ledningsbunden


Explanation:
Example: conducted emission =
ledningsbunden emission

Also, check out hit #9 on the link below. I really hope this helps!


    Reference: http://google.yahoo.com/bin/query?p=%22conducted+interferenc...
Billy McCormac
PRO pts in pair: 164
Grading comment
Tack - fick en del ideér som var bra. Misstänker dock att det finns nåt som heter "konduktiv störning"så jag kör på det. Tack ändå!