KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Tumbler Switch

Swedish translation: vippströmbrytare


16:01 Mar 10, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Tumbler Switch
En typ av strömbrytare/omkopplare för två eller tre lägen. Någon sorts vippbrytare?
Fredrik Larsson
Swedish translation:vippströmbrytare
Explanation:
E. Engström
teknisk ordbok

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-10 23:02:08 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Nja, rocker låter mer som vipparmsbrytare, om du kan se eller förstå skillnaden? Jag är osäker själv, men rocker påminner mig om den där brytaren man ser på filmer om elektriska stolen, med en mekanisk frånskiljararm. Men det kanske bara är fjums alltihop?
Selected response from:

Tore Feuk
United Kingdom
Grading comment
Tack Tore! Kan du säga mig skillnaden mellan en Tumbler Switch och en Rocker Switch? De ser likadana ut.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4OmkastareKatarina Bovin
4vippströmbrytare
Tore Feuk


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vippströmbrytare


Explanation:
E. Engström
teknisk ordbok

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-10 23:02:08 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Nja, rocker låter mer som vipparmsbrytare, om du kan se eller förstå skillnaden? Jag är osäker själv, men rocker påminner mig om den där brytaren man ser på filmer om elektriska stolen, med en mekanisk frånskiljararm. Men det kanske bara är fjums alltihop?

Tore Feuk
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 548
Grading comment
Tack Tore! Kan du säga mig skillnaden mellan en Tumbler Switch och en Rocker Switch? De ser likadana ut.

23 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Omkastare


Explanation:
I Termdok översätts 'Tumbler Switch' till 'Omkastare' inom teleteknik

Katarina Bovin
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 93