KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Rocker Switch

Swedish translation: vippströmbrytare


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rocker switch
Swedish translation:vippströmbrytare
Entered by: Mats Wiman

17:44 Mar 10, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Rocker Switch
En sorts strömbrytare igen!!
Fredrik Larsson
vippströmbrytare
Explanation:
=utformat som en vagga/tulla (egentligen det riktiga ordet: vagga som vippar i längdled)
Selected response from:

Mats Wiman
Sweden
Grading comment
Tack Mats! Strömbrytaren ser ut som du beskriver. Skillnaden mellan en Rocker Switch och en Tumbler Switch???
De ser exakt lika ut i mina ögon. Tacksam för ytterligare hjälp.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2vippströmbrytare
Mats Wiman
4strömbrytareHans-Bertil Karlsson


Discussion entries: 1





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
strömbrytare


Explanation:
om jag inte missminner mig så är det en helt vanlig strömbrytare "med pinne" alltså till skillnad från vridomkopplare etc.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
vippströmbrytare


Explanation:
=utformat som en vagga/tulla (egentligen det riktiga ordet: vagga som vippar i längdled)


    Professional experience
    Reference: http://www.switch.com.tw/rocker.htm
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478
Grading comment
Tack Mats! Strömbrytaren ser ut som du beskriver. Skillnaden mellan en Rocker Switch och en Tumbler Switch???
De ser exakt lika ut i mina ögon. Tacksam för ytterligare hjälp.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
40 mins

agree  larserik: Elfa kallar rocker switch för tryckvippströmställare, när de vill skilja den från vippströmställare med pinne ("tumbler switch"). Bildgoogling ger svaret.
2909 days