KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Automatic load balancing

Swedish translation: automatisk lastbalansering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:automatic load balancing
Swedish translation:automatisk lastbalansering
Entered by: Linda Joelsson

07:30 Mar 18, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Automatic load balancing
Automatic load balancing and preemptive roaming optimize each client’s connection to the LAN.
Linda Joelsson
Sweden
automatisk lastbalansering
Explanation:
Detta är ju alls ingen vacker översättning, men det är vad jag hittade i en artikel i
den svenska versionen av en artikel, så det finns prejudikat:

http://sartryck.idg.se/art/Netgear_nok112001s.html

Den engelska versionen finns på:

http://sartryck.idg.se/art/Netgear_nok112001.html

I övrigt, kom ihåg att "A Russian LAN (Local Area Network) gone awry is a njetwork."
Selected response from:

EKM
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4automatisk lastutjämning
Mats Wiman
3automatisk lastbalanseringEKM


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
automatisk lastbalansering


Explanation:
Detta är ju alls ingen vacker översättning, men det är vad jag hittade i en artikel i
den svenska versionen av en artikel, så det finns prejudikat:

http://sartryck.idg.se/art/Netgear_nok112001s.html

Den engelska versionen finns på:

http://sartryck.idg.se/art/Netgear_nok112001.html

I övrigt, kom ihåg att "A Russian LAN (Local Area Network) gone awry is a njetwork."

EKM
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1934

26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
automatisk lastutjämning


Explanation:
är vad det är tror jag


    Professional experience
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478