KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

bridging and repeating

Swedish translation: bryggning och förstärkning


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bridging and repeating
Swedish translation:bryggning och förstärkning
Entered by: Linda Joelsson

11:23 Mar 18, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: bridging and repeating
Connects wired and wireless networks through bridging and repeating.
Linda Joelsson
Sweden
Bryggning och förstärkning
Explanation:
Hoppas det kan vara användbart.
Selected response from:

Lena Matzdotter
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5bryggor och repeatrarHans-Bertil Karlsson
4Bryggning och förstärkningLena Matzdotter


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Bryggning och förstärkning


Explanation:
Hoppas det kan vara användbart.

Lena Matzdotter
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 632

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
bryggor och repeatrar


Explanation:
Det är lite svårt att göra verb av det där, men i substantivform finns de allmänt accepterade termerna.

Bryggor används när man "kabelvägen" går exempelvis mellan 2 hus som vardera innehåller ett trådlöst nätverk.

Repeater är en mottagar/sändare som i princip bara "förstärker" signalen den tar emot, så att nätverket får en större geografisk täckning.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265