KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

out-of-the-box integration (direktintegrering, omedelbar integrering?)

Swedish translation: direktintegration


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:out-of-the-box integration (direktintegrering, omedelbar integrering?)
Swedish translation:direktintegration
Entered by: Glenn Viklund

09:37 Mar 21, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: out-of-the-box integration (direktintegrering, omedelbar integrering?)
XXX is a flexible framwork providing out-of-the-box integration between XXX and EEE systems.
caroline persson
Sweden
direktintegrerar
Explanation:
tycker ditt eget förslag är utmärkt!

antar att det handlar om eAI; en applikation som har kapaciteten att enkelt och snabbt integrera två andra system (man kan ju dra lite på smilbanden: I det här sammanhanget, med de här system, är denna "omedelbarhet" säkert mätbar i månader...:))
Selected response from:

Glenn Viklund
Albania
Grading comment
Tack, då väljer jag nog det!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4direktintegrerarGlenn Viklund
4klar för inkoppling (mellan XXX och YYY)
Karl Erik Olofsson
3installationsklar
Fredrik Larsson


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
installationsklar


Explanation:
Klar för installation vid leverans?

Fredrik Larsson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 125

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
klar för inkoppling (mellan XXX och YYY)


Explanation:
1) grejen är klar att koppla in (direkt ur förpackninge...)
2) den kan anslutas "utan vidare" till både XXX och YYY

Karl Erik Olofsson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 60

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
direktintegrerar


Explanation:
tycker ditt eget förslag är utmärkt!

antar att det handlar om eAI; en applikation som har kapaciteten att enkelt och snabbt integrera två andra system (man kan ju dra lite på smilbanden: I det här sammanhanget, med de här system, är denna "omedelbarhet" säkert mätbar i månader...:))


    egna funderingar
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476
Grading comment
Tack, då väljer jag nog det!