KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

low-gain/high-gain antennas

Swedish translation: antenner med låg/hög förstärkning


11:53 Mar 28, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / antennas
English term or phrase: low-gain/high-gain antennas
But mobile phone base station antennas (like all antennas) are not omni-directional; they are moderately (low-gain antennas) to highly (high-gain antennas) directional.
caroline persson
Sweden
Swedish translation:antenner med låg/hög förstärkning
Explanation:
experience
Selected response from:

Tore Feuk
United Kingdom
Grading comment
Tack för svar. Antennvinst (stor och liten) verkar också vara vanligt förekommande så jag tror att jag väljer det den här gången.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4antenner med låg/hög förstärkning
Tore Feuk
4 -2låg- och högfrekvent antenn
Tomas Nilsson


  

Answers


39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
antenner med låg/hög förstärkning


Explanation:
experience

Tore Feuk
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 548
Grading comment
Tack för svar. Antennvinst (stor och liten) verkar också vara vanligt förekommande så jag tror att jag väljer det den här gången.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -2
låg- och högfrekvent antenn


Explanation:
En möjlig variant.

Tomas Nilsson
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Tore Feuk: frekvens är inte samma sak som förstärkning
40 mins

disagree  Hans-Bertil Karlsson: Tore har rätt, det har bara med förstärkning att göra
1 hr