KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

waste lube

Swedish translation: smörjmedelsavfall


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:waste lube
Swedish translation:smörjmedelsavfall
Entered by: Ulla Lundquist

16:44 Mar 28, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: waste lube
handlar om en brush cutter
Ulla Lundquist
Italy
smörjmedelsöverskott eller smörjmedelsavfall
Explanation:
direct translation
Selected response from:

Tore Feuk
United Kingdom
Grading comment
Tack,
det låter bäst
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1smörjmedelsöverskott eller smörjmedelsavfall
Tore Feuk
4använda smörjmedel
Yngve Roennike
4spillolja
Tomas Nilsson


Discussion entries: 2





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
spillolja


Explanation:
Inte helt säker - men det är ett alternativ.

Mvh,

Tomas Nilsson

Tomas Nilsson
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 68

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans-Bertil Karlsson: Rätt tänkt, men kanske lite begränsat. Det kan ju vara andra oljor också !!
2 hrs

27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
smörjmedelsöverskott eller smörjmedelsavfall


Explanation:
direct translation

Tore Feuk
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 548
Grading comment
Tack,
det låter bäst

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson: Smörjmedelsavfall tycker jag låter bäst hittills !!
2 hrs

47 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
använda smörjmedel


Explanation:
står det i L&H danska tekniska lexikon. Kanske ett bra alternativ.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-03-28 17:32:41 (GMT)
--------------------------------------------------

eller rättare förbrukade smörjmedel

Yngve Roennike
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 33