KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

alternating amplification effects(omväxlande/alternerande förstärkningseffekter?

Swedish translation: förstärkningseffekter via interferens


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:alternating amplification effects(omväxlande/alternerande förstärkningseffekter?
Swedish translation:förstärkningseffekter via interferens
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

15:18 Mar 31, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: alternating amplification effects(omväxlande/alternerande förstärkningseffekter?
To date no effects have been found indicating any interaction between electromagnetic fields and other environmental factors. Theoretically it is possible that alternating amplification effects may occur. However, it is often even quite difficult to demonstrate the effects of a single factor...
caroline persson
Sweden
förstärkningseffekter via interferens
Explanation:
liknande de "wow-wow" som man hör när man stämmer en gitarr eller ett piano.

De kallas interferenser i fysiken (vågläran)
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack!!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4förstärkningseffekter via interferensHans-Bertil Karlsson
4växelförstärkningseffekter
Tore Feuk


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
växelförstärkningseffekter


Explanation:
till skillnad från de effekter som kan tänkas uppträda vid statiska fält

Tore Feuk
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 548

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
förstärkningseffekter via interferens


Explanation:
liknande de "wow-wow" som man hör när man stämmer en gitarr eller ett piano.

De kallas interferenser i fysiken (vågläran)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack!!