KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

remotely

Swedish translation: distans


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:remotely
Swedish translation:distans
Entered by: Glenn Viklund

21:50 Apr 3, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: remotely
You can also disable or enable all XXX Scan Jobs locally or remotely at the command line using ZZZ.

Jag har svårt för att få till 'remote' på lämpligt sätt. Det går ju bra när det kan sättas ihop med ett annat ord t.ex. fjärrinstallation, fjärrdator etc. Men om man inte har något ord att sätta ihop det med, vad kan man använda då? 'remotely' återkommer hela tiden i texten och många gånger helt fristående. Några förslag?
Vänligen,
Katarina
Katarina Bovin
distans
Explanation:
"..på distans via kommandoraden.."

kanske är ett alternativ,
Selected response from:

Glenn Viklund
Albania
Grading comment
Tack Glenn! Förslaget är utmärkt och passar bra in i min text.
Vänligen,
Katarina
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5lokalt eller via fjärrstyning (från kommandoraden med kommadot...)Hans-Bertil Karlsson
4distansGlenn Viklund
4fjärrstyrd/fjärrstyrt
Tore Feuk


Discussion entries: 1





  

Answers


27 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
fjärrstyrd/fjärrstyrt


Explanation:
exp

Tore Feuk
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 548

6 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
lokalt eller via fjärrstyning (från kommandoraden med kommadot...)


Explanation:
Just i det här sammanhanget skulle jag översätta så

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
distans


Explanation:
"..på distans via kommandoraden.."

kanske är ett alternativ,


    Funderingar
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476
Grading comment
Tack Glenn! Förslaget är utmärkt och passar bra in i min text.
Vänligen,
Katarina