KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

memory saturation/attack prevention system

Swedish translation: System som förhindrar av attack genom att (artificiellt) fullskriva minnet.


10:29 May 10, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: memory saturation/attack prevention system
Bakgrund: säkerhet för e-handelslösning

100 % secure server

Anti-virus protection and connection filtering firewall

Simplifies back-up procedure

Memory saturation, attack prevention system

Memory saturation betyder väl att det finns en övre gräns för hur mycket minnet kan lagra.. men vad säger man?

Attack prevention borde väl vara skydd mot obehörigt intrång eller något liknande..?
caroline persson
Sweden
Swedish translation:System som förhindrar av attack genom att (artificiellt) fullskriva minnet.
Explanation:
System som förhindrar av attack genom att (artificiellt) fullskriva minnet.

Prevents (for the time being) the hacker to get in.
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Hej och tack för svaren som var till god hjälp som vägledning. Det visade sig dock att kunden helt enkelt åsyftade "ett skydd mot överbelastning av minnet", och det var inga virus inblandade den här gången.

Hälsningar Caroline
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1system som förhindrar attack av virus som skriver minnet fullt
Tore Feuk
4System som förhindrar av attack genom att (artificiellt) fullskriva minnet.
Sven Petersson


  

Answers


6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
System som förhindrar av attack genom att (artificiellt) fullskriva minnet.


Explanation:
System som förhindrar av attack genom att (artificiellt) fullskriva minnet.

Prevents (for the time being) the hacker to get in.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14056
Grading comment
Hej och tack för svaren som var till god hjälp som vägledning. Det visade sig dock att kunden helt enkelt åsyftade "ett skydd mot överbelastning av minnet", och det var inga virus inblandade den här gången.

Hälsningar Caroline

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
system som förhindrar attack av virus som skriver minnet fullt


Explanation:
ganska många virus fyller upp din hårddisk så att inget mer kan lagras och inga program kan köras normalt. Detta system förhindrar attack av denna slags virus

Tore Feuk
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 548

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Nina Engberg: Detta låter vettigt.
4 hrs