KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

acquire

Swedish translation: läsa in


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:acquire
Swedish translation:läsa in
Entered by: EKM

09:31 May 13, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Computer programs
English term or phrase: acquire
Acquires photos from a scanner.

Beskrivning av funktion i datorprogram.
EKM
Sweden
Lit. Erhålla, förvärva
Explanation:
Betyder helt enkelt att programmet "tar", läser av photon från scannern.
Selected response from:

DCULS
Ireland
Grading comment
Tack! Jag valde att använda "läsa in".
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hämtar
tauvon
4Inhämta
Erika Lundgren
4Lit. Erhålla, förvärva
DCULS


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Lit. Erhålla, förvärva


Explanation:
Betyder helt enkelt att programmet "tar", läser av photon från scannern.

DCULS
Ireland
PRO pts in pair: 3
Grading comment
Tack! Jag valde att använda "läsa in".

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Inhämta


Explanation:
eller hämtar in, är väl det som brukar användas när det gäller datorer.

Erika Lundgren
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 208

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hämtar


Explanation:
Brukar man inte använda sig av bara hämta i sådana här sammanhang?T ex: Programmet hämtar foton från skannern.

tauvon
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 236