KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

point solution applications

Swedish translation: fristående applikationer


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:point solution applications
Swedish translation:fristående applikationer
Entered by: Glenn Viklund

15:50 May 25, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: point solution applications
“In the extremely competitive service provider industry, differentiation and reliability are key to success,” said XX, senior vice president, XX Software. “Using XX technology, the XX ISM solution takes point solution applications, connects them and delivers the infrastructure for service providers to bring new services to market quickly, increase customer retention with tailored product offerings and reduce costs through automated messaging and customer self-service.”
caroline persson
Sweden
(integrerar olika) fristående applikationer
Explanation:
Kollade lite om ISM -Integrated Service managemen. Så benämns tydligen plattformar som integrerera olika program till en mer hanterbar enhet. Verkar som om Telecom är stora kunder. Men jag drar slutsatsen att det kan handla om vilka applikationer som helst - här betraktas de som "points". 'Fristående applikationer' kanske kan fungera..

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-25 17:20:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Ja, \"fristående lösningar\" är ju också en möjlighet på samma tema
Selected response from:

Glenn Viklund
Albania
Grading comment
Ja, detta passar bra i min text. Betydelsen är ju just den att 'fristående applikationer', som har olika arbetsuppgifter (Hans svar) integreras.

Tack alla!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(integrerar olika) fristående applikationerGlenn Viklund
4tillämpningar för punktlösningarLena Matzdotter
4löser enskilda uppgifterHans-Bertil Karlsson


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
löser enskilda uppgifter


Explanation:
...ungefär

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
tillämpningar för punktlösningar


Explanation:
eller tillämpningar för enskilda lösningar

Lena Matzdotter
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 632

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(integrerar olika) fristående applikationer


Explanation:
Kollade lite om ISM -Integrated Service managemen. Så benämns tydligen plattformar som integrerera olika program till en mer hanterbar enhet. Verkar som om Telecom är stora kunder. Men jag drar slutsatsen att det kan handla om vilka applikationer som helst - här betraktas de som "points". 'Fristående applikationer' kanske kan fungera..

--------------------------------------------------
Note added at 2002-05-25 17:20:30 (GMT)
--------------------------------------------------

Ja, \"fristående lösningar\" är ju också en möjlighet på samma tema


    funderingar
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476
Grading comment
Ja, detta passar bra i min text. Betydelsen är ju just den att 'fristående applikationer', som har olika arbetsuppgifter (Hans svar) integreras.

Tack alla!