KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

business value

Swedish translation: mervärde tycker jag låter bra


08:47 May 26, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: business value
XX SOFTWARE DELIVERS COMPLETE PLATFORM FOR ACHIEVING REAL BUSINESS VALUE FROM WEB SERVICES

Business value (även goodwill) är ju en term som kanska främst förekommer i redovisningssammanhang.

Men är det någon som har ett förslag på vad man skulle kunna kalla de här? 'Mervärde' kanske? Eller 'en plattform som ger en bra grund/goda förutsättningar/ för Web Services'...?

Vad säger ni?
caroline persson
Sweden
Swedish translation:mervärde tycker jag låter bra
Explanation:
exp
Selected response from:

Tore Feuk
United Kingdom
Grading comment
Tack allesammans!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2mervärde tycker jag låter bra
Tore Feuk
4kommersiellt mervärdeGlenn Viklund


  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
mervärde tycker jag låter bra


Explanation:
exp

Tore Feuk
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 548
Grading comment
Tack allesammans!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson
12 mins

agree  Glenn Viklund: det gör det
1 hr

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kommersiellt mervärde


Explanation:
kan vara ett alternativ till Tores svar

Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476