KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

rechargable

Swedish translation: laddningsbara


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:rechargable
Swedish translation:laddningsbara
Entered by: Monica Berntsson

06:35 Jun 12, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: rechargable
Det rör sig om batterier. Säger man "återladdningsbara"?
Monica Berntsson
Sweden
laddningsbara
Explanation:
check the link!
Selected response from:

Billy McCormac
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5uppladdningsbaraGoran Jansson
5UppladdningsbaraCamilla Eckard
5laddningsbaraBilly McCormac


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
laddningsbara


Explanation:
check the link!


    Reference: http://google.yahoo.com/bin/query?p=%22laddningsbara%22&hc=0...
Billy McCormac
PRO pts in pair: 164
Grading comment
Tack!

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Uppladdningsbara


Explanation:
.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-06-12 06:57:08 (GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

\"Uppladdningsbara\" är ett bra alternativ också.

Camilla Eckard
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 14

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
uppladdningsbara


Explanation:
Enligt Nordstedts lexikon heter det uppladdningsbar men laddningsbar är också OK

Goran Jansson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish