KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

TAB

Swedish translation: Etikett


06:54 Jun 12, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / Toys
English term or phrase: TAB
Det rör sig om en leksak (ett piano): "Please remove and discard the immediately the "TRY ME TAB" which is located under My teaching piano toy".
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:Etikett
Explanation:
Jag tror att det betyder "etikett" i det här fallet.
Selected response from:

Camilla Eckard
Grading comment
Tack. Jag tror också det.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3EtikettCamilla Eckard
3nedanGlenn Viklund


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
nedan


Explanation:
ja, det är inte lätt. men det skulle kunna vara någon typ av pappskiva/flik som gör att man kan få fram ljud ur leksaken när den ligger i affärens hylla, kanske över tangenterna. "prova på" syftar väl troligen inte på något som är aktuellt när pianot väl är sålt..


    funderingar
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476

33 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Etikett


Explanation:
Jag tror att det betyder "etikett" i det här fallet.

Camilla Eckard
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 14
Grading comment
Tack. Jag tror också det.