KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

concurrent sessions

Swedish translation: samtidiga sessioner


17:11 Jul 3, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: concurrent sessions
The xx 2100 (MSRP $5,500) delivers 70Mbps 3DES VPN throughput, 240Mbps firewall performance, and supports up to 400 IPSec tunnels and 8,000 concurrent sessions.

Känner någon till om det finns någon vedertagen svensk term?
caroline persson
Sweden
Swedish translation:samtidiga sessioner
Explanation:
brukar nog jag skriva...
Selected response from:

ernestop
Grading comment
Tack, jag fick flest träffar på detta alternativ och när det handlar om brandväggar verkar detta vara vanligt förekommande.
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4samtidiga anslutningar/uppringningarAnna, citato
5simultana sessionerHans-Bertil Karlsson
4samtidiga sessionerernestop
4parallelloperationer
Mats Wiman


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
parallelloperationer


Explanation:
tror jag det heter ndg hårdvara

concurrent = eg. sammanlöpande = parallell-


    Ernst 2000+MW
Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 3478

13 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
samtidiga anslutningar/uppringningar


Explanation:
Det beror lite på vad det rör sig om. Är det ett modem eller ngt liknande kan det heta så här.

--------------------------------------------------
Note added at 2002-07-03 17:28:47 (GMT)
--------------------------------------------------

Se tex
http://www.aurum.se/sonicwall.html
http://nyheter.idg.se/display.asp?ID=020206-MW3
http://www.ibm.com/news/se/archive/

Anna, citato
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 213

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Glenn Viklund
11 mins

agree  marionb: Jag använder också samtidiga vid tex concurrent users
19 mins

agree  Hans-Bertil Karlsson
44 mins

agree  CCW
56 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
simultana sessioner


Explanation:
..används också ibland

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

13 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
samtidiga sessioner


Explanation:
brukar nog jag skriva...

ernestop
PRO pts in pair: 10
Grading comment
Tack, jag fick flest träffar på detta alternativ och när det handlar om brandväggar verkar detta vara vanligt förekommande.