KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

din rail

Swedish translation: brand name


22:32 Jul 4, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: din rail
Teknisk information för isolator för påfyllnad av tryckbehållare: "Din Rail Power Supplies."
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:brand name
Explanation:
det verkar vara ett fabrikat för elekrtronikprylar. se google
Selected response from:

Tore Feuk
United Kingdom
Grading comment
Tack! Du har nog rätt.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1din-skenaernestop
4 -1brand name
Tore Feuk


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
brand name


Explanation:
det verkar vara ett fabrikat för elekrtronikprylar. se google

Tore Feuk
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 548
Grading comment
Tack! Du har nog rätt.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Hans-Bertil Karlsson: Nej, det handlar om så kallad DIN-skena (även kallad hattprofil pga sitt utseende). Detta är en standard profilskena som används för montering av diverse apparater, plintar, reläer etc.
8 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
din-skena


Explanation:
Är det inte en DIN-skena (DIN) som i förkortningen för en standard. Alltså en standardiserad skena för montering av vissa enheter, i detta falla en rackmonterad strömförsörjning?



ernestop
PRO pts in pair: 10

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson
1 hr