KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

wiper motor

Swedish translation: torkarmotor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:wiper motor
Swedish translation:torkarmotor

12:38 Aug 8, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: wiper motor
En grävmaskin, i en förteckning över delar.
Monica Berntsson
Sweden
torkarmotor
Explanation:
Kort och gott!


Mvh,

Tomas Nilsson
Selected response from:

Tomas Nilsson
United Kingdom
Grading comment
Tack för hjälpen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5torkarmotor
Tomas Nilsson
5 +1vindrutstorkarmotorHans-Bertil Karlsson
3motor till torkarbladAnna, citato


  

Answers


2 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
motor till torkarblad


Explanation:
Det måste det väl vara?



--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-08 12:42:09 (GMT)
--------------------------------------------------

Som hellre kallas \"torkarmotor\"!

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-08 13:46:23 (GMT)
--------------------------------------------------

Enkla sökningar på Evreka på \"torkarmotor\" resp. \"vindrutetorkarmotor\" ger faktikt nästan dubbelt så många träffar på \"torkarmotor\"!

Anna, citato
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 213

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
vindrutstorkarmotor


Explanation:
heter det väl...

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
5 mins

agree  xxxMarianne: el. motor till vindrutetorkare
7 mins

disagree  Klas Törnquist: Ska heta vindrutetorkarmotor, men det är nog litet för detaljerat. Tomas förlag är bättre eftersom vissa maskiner även har t ex bakrutetorkare.
1 hr

36 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
torkarmotor


Explanation:
Kort och gott!


Mvh,

Tomas Nilsson

Tomas Nilsson
United Kingdom
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 68
Grading comment
Tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klas Törnquist: Helt rätt!
59 mins

agree  marionb
1 hr

agree  Inger Brandt
1 hr

agree  Glenn Viklund
19 hrs

agree  Anette Herbert: absolut - jag har nämligen just köpt en ! Anette
1 day2 hrs