KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Power Train Drivability

Swedish translation: Köregenskaperna


20:57 Aug 19, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Power Train Drivability
Automotive manufacturing
Anna Brantley
United States
Swedish translation:Köregenskaperna
Explanation:
köregenskaper, enligt den utmärkta biltekniska ordboken från Danmark.

powertrain finns det många bud på, ibland går det enbart med "transmissionssystemet"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-20 15:35:40 (GMT)
--------------------------------------------------

enklast med...
Selected response from:

Yngve Roennike
Grading comment
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2drivlinans körbarhetHans-Bertil Karlsson
4motorns körbarhetxxxMarianne
3Köregenskaperna
Yngve Roennike


  

Answers


7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
drivlinans körbarhet


Explanation:
alltså hur den fungerar i det verkliga livet

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Inger Brandt
2 hrs

agree  Eva Gustavsson
3 hrs

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
motorns körbarhet


Explanation:
power train torde snarare stå för motor


    egen erfarenhet
xxxMarianne
Belgium
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 264

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Köregenskaperna


Explanation:
köregenskaper, enligt den utmärkta biltekniska ordboken från Danmark.

powertrain finns det många bud på, ibland går det enbart med "transmissionssystemet"

--------------------------------------------------
Note added at 2002-08-20 15:35:40 (GMT)
--------------------------------------------------

enklast med...

Yngve Roennike
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 33