KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

vehicle

Swedish translation: fordon


03:53 Aug 23, 2002
English to Swedish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering / computerrelated?
English term or phrase: vehicle
Vad betyder vehicle i följande fall:
vehicle report
vehicle history card
Vehicle Identification Number

Detta finns med i samma text som jag ställt frågorna innan om, alltså:
Marknadsföringstext för ett övervakningsprogram som kontrollera produktionskostnaderna och analyserar möjligheterna för åtstramning genom att minska antalet produktionsfel och produktionsstopp
Eva Palm
Swedish translation:fordon
Explanation:
Jag föreslår att det har med faktisk produktion/service av fordon att göra därför ordet vehicle.
Vehicle identification number (VIN)= fullständigt chassinumber
Se den andra referensen som beskriver en programvara och hur den används vid service, där man lägger in fordonets tidigare defekter(vehicle history card)


Selected response from:

Anette Herbert
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6fordon
Anette Herbert
2media
Sven Petersson


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
media


Explanation:
WARNING: This is a guess. Context insufficient.


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14056

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
fordon


Explanation:
Jag föreslår att det har med faktisk produktion/service av fordon att göra därför ordet vehicle.
Vehicle identification number (VIN)= fullständigt chassinumber
Se den andra referensen som beskriver en programvara och hur den används vid service, där man lägger in fordonets tidigare defekter(vehicle history card)





    Reference: http://www.vv.se/publ_blank/blanketter/201017.pdf
    Reference: http://www.contacttoindia.com/showman.htm
Anette Herbert
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 478
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarina Trodden
2 hrs
  -> Tack

agree  Mario Marcolin: "vehicle history card" syftar på listning av fordonets (tidigare) ägare
21 hrs
  -> Tack, ja och jag får gå ut till bilen för att se vad det heter!

agree  Billy McCormac
1 day4 hrs
  -> Tack

agree  Nina Engberg
1 day23 hrs
  -> Tack

agree  Rasmus
3 days8 hrs
  -> Tack

agree  EKM
3 days14 hrs