KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

terminal emulsion software

Swedish translation: programvara för terminalemulering


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:terminal emulation software
Swedish translation:programvara för terminalemulering
Entered by: Ulla Lundquist

16:50 Oct 22, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: terminal emulsion software
gateway/Internetaccess
Ulla Lundquist
Italy
programvara för terminalemuleri ng
Explanation:
Det låter som ett fel på engelska - "emulsion" verkar mycket konstigt!!
Selected response from:

Lena Matzdotter
Grading comment
det skulle naturligtvis vara emulation
Tack för snabbt svar
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2programvara för terminalemuleri ngLena Matzdotter
5terminalprogramJerker Thorell


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
programvara för terminalemuleri ng


Explanation:
Det låter som ett fel på engelska - "emulsion" verkar mycket konstigt!!

Lena Matzdotter
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 632
Grading comment
det skulle naturligtvis vara emulation
Tack för snabbt svar

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sara Hagelstam: Definitivt
3 mins

agree  marionb
7 mins

24 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
terminalprogram


Explanation:
Det torde i de flesta fall räcka med detta, de flesta terminalprogram (som t.ex. HyperTerminal i Windows) emulerar terminaler.


    Reference: http://www.pagina.se/itord/default.asp?SokOrd=emul
Jerker Thorell
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 338