KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

one touch

Swedish translation: handtag med freestyleliknande enknappsmanöver


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:one touch
Swedish translation:handtag med freestyleliknande enknappsmanöver
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

09:19 Dec 28, 2002
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: one touch
one touch freestyle hand grip
Ulla Lundquist
Italy
handtag med freestyleliknande enknappsmanöver
Explanation:
krångligt - men så har man nog täckt in det mesta funktionaliteten i spakeländet :-)
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4handtag med freestyleliknande enknappsmanöverHans-Bertil Karlsson
3enkeltrycksknappReino Havbrandt


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
enkeltrycksknapp


Explanation:
En notoriskt opålitlig steroordlista jag har stulit nånstans påstår ovanstående. Det kanske är rätt, eller också är det en flerfunktionsknapp (med en "touch" kan flera funktioner utföras). I sådana här sammanhang är bilder guld värda.

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
handtag med freestyleliknande enknappsmanöver


Explanation:
krångligt - men så har man nog täckt in det mesta funktionaliteten i spakeländet :-)

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265