KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

aftermarket consumables

Swedish translation: förbrukningsvaror/konsumtionsvaror på eftermarknaden


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:aftermarket consumables
Swedish translation:förbrukningsvaror/konsumtionsvaror på eftermarknaden
Entered by: Glenn Viklund

11:27 Jan 9, 2003
English to Swedish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: aftermarket consumables
In text about printer consumables. The opposite to original consumables?
Jenny
konsumtionsvaror på eftermarknaden
Explanation:
eftermarknaden som här förslagsvis syftar på bläck, laserpulver, papper mm då det tycks handla om skrivare.

eftermarknaden brukar man helt enkelt benämna de följdaffärer man får av en viss affär - ex. försäljning av skrivare..
Selected response from:

Glenn Viklund
Albania
Grading comment
Tack för det
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +4förbrukningsvarorReino Havbrandt
4konsumtionsvaror på eftermarknadenGlenn Viklund


Discussion entries: 1





  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
konsumtionsvaror på eftermarknaden


Explanation:
eftermarknaden som här förslagsvis syftar på bläck, laserpulver, papper mm då det tycks handla om skrivare.

eftermarknaden brukar man helt enkelt benämna de följdaffärer man får av en viss affär - ex. försäljning av skrivare..


    prof. erf.
Glenn Viklund
Albania
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 2476
Grading comment
Tack för det

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +4
förbrukningsvaror


Explanation:
tycker jag låter sunt. Stryk eftermarknaden

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
31 mins

agree  Nina Engberg: Låter vettigt.
4 hrs

agree  Glenn Viklund: håller förbrukningsvaror är bättre; däremot tror jag inte man kan skippa e.m. här..
21 hrs

agree  Marianne Ljung
2 days20 hrs