KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Motor circuit breaker

Swedish translation: motorskydd


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Motor circuit breaker
Swedish translation:motorskydd
Entered by: Jerker Thorell

11:37 Jan 13, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Motor circuit breaker
Cicuit breaker översätts med effektbrytare. Jag undrar om "Motor circuit breaker" heter "motoreffektbrytare, motorskydd" eller något annat
nasholm
motorskydd
Explanation:
som du själv föreslår är en bra översättning.
Selected response from:

Jerker Thorell
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2motorskyddJerker Thorell
5motorskyddsbrytare
Lisa Lloyd
3 +2motorns automatsäkringReino Havbrandt


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
motorskydd


Explanation:
som du själv föreslår är en bra översättning.

Jerker Thorell
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 338
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement. KudoZ.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hans-Bertil Karlsson
1 hr

agree  Nina Engberg
18 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
motorns automatsäkring


Explanation:
Saxat ur Transnotes:
Circuit breaker är ibland en automatsäkring, ibland en huvudströmbrytare, eller kanske någon annan typ av strömställare. Här måste man försöka ta reda på komponentens funktion.


    Reference: http://w1.213.telia.com/~u21304445/defiense/Transnotes.htm
Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klas Törnquist
8 mins

agree  Nina Engberg
14 hrs

2 days1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
motorskyddsbrytare


Explanation:
"Nu utökar ABB sin produktfamilj av handmanövrerade motorskyddsbrytare för motorer med en effektförbrukningupp till 7,5 kW och lanserar MS 116 – ett effektivare motorskydd.
MS 116 är en liten och kompakt motorskyddsbrytare. Strömmen bryts på ett säkert sätt och utrustningen förblir tillgänglig eftersom den snabbt kan startas upp på nytt."

Texten hämtad från ABB's hemsida



    Reference: http://abb.se
Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1143