KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

smudge resistant ink

Swedish translation: kladdfritt bläck


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:smudge resistant ink
Swedish translation:kladdfritt bläck
Entered by: Åsa Gudmundsson

12:24 Jan 14, 2003
English to Swedish translations [Non-PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: smudge resistant ink
Avser bläck för skrivare
Jenny
kladdfritt bläck
Explanation:
avser bläck som inte klumpar sig och ger kladdigt resultat
Selected response from:

Åsa Gudmundsson
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5vätskefast / vattenfast bläckHans-Bertil Karlsson
3kladdfritt bläck
Erik Hansson
2kladdfritt bläckÅsa Gudmundsson


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kladdfritt bläck


Explanation:
Så kan det kanske heta. Det enda jag hittade på nätet var kladdfritt i betydelsen av adverb, t.ex. det går kladdfritt att byta patron etc.




    Reference: http://www.markit.se/markit.pdf
Erik Hansson
Germany
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 171

30 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kladdfritt bläck


Explanation:
avser bläck som inte klumpar sig och ger kladdigt resultat

Åsa Gudmundsson
PRO pts in pair: 30

44 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
vätskefast / vattenfast bläck


Explanation:
alltså att bläcket inte kletar ut på papperet om man tar på utskriften, häller kaffe på den osv.

Smudge indikerar ju att det är själva utskriften som inte ska kletas ut - något bläck som man inte blir kladdig av själv när man byter patron lär inte existera :-(

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265