KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

Moulded Case Switch

Swedish translation: omkopplare i (hel-)gjuten kapsling


16:00 Jan 14, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: Moulded Case Switch
Det handlar om effektbrytare, olika typer av kopplare (switch=kopplare). Detta sägs vara en isolerand del, men vad ska man kalla det?
nasholm
Swedish translation:omkopplare i (hel-)gjuten kapsling
Explanation:
nå'tt sån't kanske ?
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Jag har äntligen bestämt mig för att ditt svar var bäst och jag önskar att jag hunnit få in det i översättningen. Tack så mycket.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4effekbrytare i helgjutet hölje
Lisa Lloyd
3omkopplare i (hel-)gjuten kapslingHans-Bertil Karlsson


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
omkopplare i (hel-)gjuten kapsling


Explanation:
nå'tt sån't kanske ?

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Jag har äntligen bestämt mig för att ditt svar var bäst och jag önskar att jag hunnit få in det i översättningen. Tack så mycket.

17 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
effekbrytare i helgjutet hölje


Explanation:
annars går det kanske att skriva "effektbrytare i isolerande hölje", vilket ju indikerar att det är helgjutet...?

Lisa Lloyd
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 1143