KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

shielding sparks

Swedish translation: avskärma gnistor


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:shielding sparks
Swedish translation:avskärma gnistor
Entered by: Hans-Bertil Karlsson

20:40 Mar 22, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering / welding
English term or phrase: shielding sparks
En iakttagelsepunkt i en observationslista från en säkerhetsrevision:
"A contractor was welding without properly shielding sparks."
Rasmus Carlsson
Sweden
avskärma gnistor
Explanation:
en entreprenör svetsade utan att avskärma gnistor ordenligt....

bör det väl bil - allstå att det sprutade gnistor runt omkring den aktuelle svetsaren
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Grading comment
Tack, naturligtvis är shielding ett verb!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5avskärma gnistorHans-Bertil Karlsson
4utan att skydda mot gnistorReino Havbrandt


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
avskärma gnistor


Explanation:
en entreprenör svetsade utan att avskärma gnistor ordenligt....

bör det väl bil - allstå att det sprutade gnistor runt omkring den aktuelle svetsaren

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Tack, naturligtvis är shielding ett verb!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
utan att skydda mot gnistor


Explanation:
k

Reino Havbrandt
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in pair: 5026