KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

access equipment

Swedish translation: Tillträdesanordningar


12:55 Mar 26, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: access equipment
I det här fallet är det fråga om automatiska dörrar, hissar och rulltrappor. Finns det något bra samlingsnamn för dessa på svenska?
Johanna Holmberg
Swedish translation:Tillträdesanordningar
Explanation:
Jag har inte kommit på något allmänt erkänd svensk term. Mitt förslag är tillträdesanordningar eller anordningar för tillträde. Båda ger ett tjugotal träffar på Google. Tyvärr handlar inte många av dokumenten om hissar eller rulltrappor.
Selected response from:

Renassans LS
Grading comment
1 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4(mekaniska) installationer för tillträde
Mario Marcolin
1 +1TillträdesanordningarRenassans LS


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5 peer agreement (net): +1
Tillträdesanordningar


Explanation:
Jag har inte kommit på något allmänt erkänd svensk term. Mitt förslag är tillträdesanordningar eller anordningar för tillträde. Båda ger ett tjugotal träffar på Google. Tyvärr handlar inte många av dokumenten om hissar eller rulltrappor.

Renassans LS
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 123

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: alldeles utmärkt
48 days
  -> Tackar

49 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
(mekaniska) installationer för tillträde


Explanation:
Om det specifikt avser apparater (inte fasta stegar och trappor som tillträdesanordning brukar avse)

Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1883