KudoZ home » English to Swedish » Tech/Engineering

filter cavity

Swedish translation: filterhållarens hålrum


GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:filter cavity
Swedish translation:filterhållarens hålrum
Entered by: PMPtranslations

17:34 May 25, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering
English term or phrase: filter cavity
..for LN2 reservoir & filter cavity.
PMPtranslations
filterhållarens volym; filterhållarens hålrum
Explanation:
Det är vad jag tror det menas.
Mer kontext > Bättre svar!
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1filterkavitetHans-Bertil Karlsson
4filterhållarens volym; filterhållarens hålrum
Sven Petersson


Discussion entries: 2





  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
filterkavitet


Explanation:
Beror lite på typ av filter, men för mycket höga frekvenser används håligheter som filter.

Jämför stora akustiska filter, som också innehåller resonsanskammare och liknande.

Hans-Bertil Karlsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Georgios Paraskevopoulos: cavity=hålighet
28 mins

neutral  Sven Petersson: Här handlar det nog inte om frekvenser eller akustik, men om (steril)filtrering av flytande kväve! Se nedan!
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
filterhållarens volym; filterhållarens hålrum


Explanation:
Det är vad jag tror det menas.
Mer kontext > Bättre svar!

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14058
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans-Bertil Karlsson: du kan ha rätt - jag utgick ifrån att frågeställaren ställt en mängd frågor som handlat om el / elektronik
38 mins
  -> I read "LN2" as "liquid nitrogen".